Strategie ontwikkeling

Elk project begint met onderzoek. Belangrijke vragen hierbij zijn: Wat zijn de trends- en ontwikkelingen binnen jouw branche, wie is jouw doelgroep, wat is jouw doelstelling en hoe gaan jouw concurrenten te werk?

 

De start

Bovenstaande vragen dienen allen beantwoordt te worden alvorens er een strategie opgesteld kan worden. Om tot een solide strategie te komen hebben wij een stappenplan opgesteld. Dit stappenplan zorgt ervoor dat niet alleen wij, maar ook jij weet waar wij mee bezig zijn.

1. Onderzoek

Allereerst wordt er onderzoek gedaan. We doen een nulmeting van de huidige resultaten, maken een concurrentie analyse en bekijken de trends- en ontwikkelingen binnen de branche. Om deze data te kunnen verzamelen maken wij gebruik van verschillende tools. Denk hierbij aan: Google Analytics van jouw website, branche studies en zoekmachine tools om de huidige zoekresultaten te bekijken.

2. Start

Zodra we de ‘start’ in kaart hebben gebracht, bepalen we de KPI’ s en haalbare doelstellingen. We verdiepen ons in jouw organisatie en in de branche. We moeten namelijk weten voor wie wij een strategie maken. Vanuit dat punt wordt er een groei strategie in kaart gebracht per kanaal.

 
 

3. Roadmap

We hebben de KPI’s en doelstellingen opgesteld. We weten nu waar we naartoe willen. Het moet nu concreet worden gemaakt doormiddel van een roadmap. Wanneer gaan we starten met de uitvoering? Wij bepalen dit samen met jou.

4. Implementatie

De strategie en de roadmap is opgesteld. We kunnen nu beginnen met de implementatie en uitvoering.

5. Monitoren

We kunnen op allerlei manieren en door middel van allerlei tools veel data verkrijgen. De resultaten worden continu gemonitord. Aan de hand van rapportages word jij op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen en het gedrag van de klanten en bezoekers. Dit kunnen wij wekelijks, maandelijks of elk kwartaal presenteren.

 

 
Daag ons uit!